کانال فلکسیبل

فیلـتر

نمایش دادن همه 8 نتیجه

فروش انواع کانال های فلکسیبل

با افزایش تعداد ساختمان‌های ساخته شده و پیشرفت تکنولوژی و تغییر در مصالح ساختمانی، نیاز به کانال‌کشی به یکی از موارد مهم و لاینفک برای ساختمان‌ها تبدیل شده است. کانال­ کشی از قوانین و مقررات مخصوص به خود پیروی می­کند، به عنوان مثال کانال­ کشی یک سیستم تهویه مطبوع HVAC باید به گونه‌­ای باشد که بیشینه بهره­‌وری با حالت استاندارد در آن رعایت شود. به عبارت دیگر بخش مهمی از یک فرایند تهویه و انتقال هوا، کانال­ کشی است.

وظیفه اساسی کانال‌­ها، منتقل کردن هوا از دستگاه‌های تهویه مطبوع نظیر هواساز، داکت اسپلیت، فن­کویل، کولر و سایر فن‌های دمنده و مکنده به اتاق‌ها، سالن‌ها و مکان­های مدنظر است. کانال‌های گالوانیزه، کانال‌های اولیه برای کانال‌کشی ساختمان‌ها بودند، اما رفته رفته کانال‌های فلکسیبل (Flexible Duct) جایگزین کانال‌های گالوانیزه شدند. در این مقاله قصد داریم به معرفی، معایب و مزایا، انواع و قیمت خرید کانال فلکسیبل بپردازیم. اگر قصد خرید این نوع کانال‌ها را دارید تا انتهای ما را همراهی کنید.

کانال فلکسیبل چیست؟

همان طور که از نام این کانال‌ها مشخص است، کانال‌های جدید فلکسیبل، انعطاف‌پذیر هستند و به طور خاص برای کانال‌کشی سیستم‌های تهویه مطبوع گرما و سرما به کار می‌روند. کانال‌های فلکسیبل در مقایسه با کانال‌­های فلزی بسیار ارزان قیمت‌­تر بوده و نصب آن­ها هم راحت است.

همچنین این کانال‌ها را می‌توان در اندازه و سایز دلخواه تولید کرد و همین موضوع در کنار ساختار خاص و انعطاف‌پذیر و وزن سبک، باعث شده برای کانال‌کشی‌های کوچک و تنگ شرایط بسیار مناسبی برای نصابان فراهم کنند. از همین روی نصب‌­کنندگان و تکنسین­‌ها، معمولاً کانال­‌های فلکسیبل را انتخاب می­کنند.

علاوه بر این، کانال‌های خرطومی یا انعطاف‌پذیر از مواد مختلفی ساخته می‌شوند که بسته به کاربرد می‌توان از هر جنسی استفاده کرد. این کانال‌ها را از موادی همچون پی وی سی، لاستیک، پلی اورتان، سیلیکون، فولاد ضد زنگ و… می‌سازند. از هر کدام از این کانال‌ها می‌توان برحسب شرایط، استفاده کرد. اگر این کانال‌ها همراه با مواد عایق ساخته شوند، میزان هدر رفت حرارت یا سرما را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.

مزایای استفاده از کانال های فلکسیبل

تنوع در انتخاب نوع کانال

کانال فلکسیبل در انواع مختلف و از مواد گوناگونی تولید می­شوند.این تنوع در نوع، سایز، طول، دهانه و… به شما این امکان را می‌دهد که بر اساس شرایط خودتان، بین این کانال‌ها، گزینه مناسب‌تر را انتخاب کنید. به عنوان مثال بعضی از آن­ها از آلومینیوم لمینیت ساخته شده‌اند که ماده­‌ای با کیفیت استاندارد است.

همچنین اگر دوست دارید همزمان با کانال‌کشی سیستم تهویه مطبوع، عایق سازی آن را نیز انجام دهید یا از هر گونه نم یا کپک زدگی در مسیر تهویه هوا راحت شوید، می‌توانید نوع کانال فلکسیبل با عایق الاستومری را انتخاب کنید.

برش و نصب آسان

از کانال­‌های فلکسیبل به ابزار خاصی جهت برش یا تثبیت احتیاج ندارند. همچنین وزن سبکی دارند که از همین روی تا میزان زیادی نصب کانال راحت می­شود. از سوی دیگر می­توان از آن جهت خمیده شدن در اطراف بخش­های دایره­ای یا بیضی شکل یک سازه بهره برد؛ این موضوع به ایجاد یک مکان بهینه شده جهت سیستم کانال­ کشی کمک می­کند و مصرف انرژی را کارآمدتر نموده و همچنین کیفیت هوا را در منزل یا ساختمان تضمین می­نماید.

تولید نکردن گازهای سمی در صورت سوخته شدن

خیلی از تولیدکنندگان، کانال‌­های فلکسیبلی تولید می­کنند که خودسوز هستند. ولی این سوختن منجر به انتشار گازهای خطرناک نمی­شود.

عایق داشتن کانال

همچنین یک کانال فلکسیبل ممکن است دارای عایق یا بدون عایق باشد؛ این یک فرق بسیار حائز اهمیت است، چرا که مزایای محصولات عایق­‌بندی شده این است که این کالاها می­توانند به حفظ انرژی و حفظ هوای پاک کمک نمایند.

علاوه براین، نوع عایق‌بندی تا حد زیادی استحکام مکانیکی کانال را افزایش می‌دهد و در صورت ایجاد حریق، به راحتی آتش نمی‌گیرد. صدای مصرف انرژی در این کانال‌ها نسبت به کانال‌های بدون عایق بسیار کمتر است.

انتقال آسان

یکی از معایب مهم کانال‌های سنتی، شرایط سخت برای انتقال چه از فروشگاه تا ساختمان و چه انتقال به محل نصب است. کانال‌های خرطومی به دلیل خاصیت فشرده‌سازی که دارند؛ شرایط انتقال و جا به جایی آسانی برای نصابان ایجاد می‌کنند.

معایب استفاده از کانال فلکسیبل

مستعد افتادگی

یکی از معایب مهم این نوع از کانال‌ها، تمایل به افتادگی در آنهاست. وجود آب در مجرای تهویه هوا، نیروی جاذبه و خاصیت کشسانی این کانال‌ها سبب شده تمایل به افتادگی داشته باشند.

برای رفع این مشکل باید از چندین بست در مسیر کانال‌کشی استفاده کرد و تا حد امکان مجرای انعطاف‌پذیر آنها را کشید. استفاده از نصابان مجرب تا حدی زیاد از این موضوع جلوگیری می‌کند.

ایجاد محدودیت در جریان هوا

درست است که وجود خاصیت کشسانی به این کانال‌ها مزیت‌های بسیار زیادی می‌دهد، اما نمی‌توان از معایبی که ممکن است به همین دلیل ایجاد شوند نیز چشم پوشی کرد.

برای مثال اگر کانال در مسیری قرار گیرد که به دلیل عبور جریان هوا مدام در حالت فشردگی قرار بگیرد، باعث کاهش میزان عبور هوا در کانال خواهد شد.

طول عمر کمتر

با وجود اینکه کانال‌های گالوانیزه یا فلزی گران قیمت‌تر هستند و مزایای کمتری نسبت به نوع خرطومی دارند، اما دوام آنها نسبت به کانال‌های خرطومی بیشتر است.

احتمال آسیب به مجرا در حضور جوندگان

برخی از انواع این کانال‌ها به اندازه کافی و به اندازه کانال‌های فلزی مقاوم نیستند. در صورتی که در زیر شیروانی نصب شوند، امکان خورده شدن توسط جوندگان و آسیب به این کانال‌ها وجود دارد.

انواع کانال فلکسیبل

گوناگونی کانال‌­های فلکسیبل و موارد استفاده از آن بسیار زیاد بوده و از آنجایی که دارای سرعت تولید و نصب بالایی هستند، جایگزین مطلوبی جهت کانال­های فلزی هستند. کانال­‌های فلکسیبل در مقابل دما و صوت و اشعه فرابنفش مقاوم‌اند. در ادامه به معرفی مدل­های گوناگون کانال­‌های فلکسیبل خواهیم پرداخت:

  • کانال فلکسیبل آلومینیومی
  • کانال فلکسیبل کومبی
  • کانال فلکسیبل با عایق الاستومری
  • کانال فلکسیبل با عایق پلی استر
  • کانال فلکسیبل جنرال
  • کانال فلکسیبل ویسکوز

کانال فلکسیبل آلومینیومی

کانال فلکسیبل آلومینیومی

دو لایه فویل آلومینیوم و لایه پلی استر و فنر فولادی جزءهای شکل‌­دهنده کانال­ های فلکسیبل آلومینیومی هستند. کانال ­های فلکسیبل آلومینیومی مانند سایر کانال‌های خرطومی، انعطاف‌پذیرند و وزن کمی دارند.

وجود لایه آلومینیومی در این مجراها موجب مقاومت بالا در مقابل رطوبت و خوردگی می‌شود. علاوه براین، نوع خرطومی آلومینیومی به راحتی آتش نمی‌گیرد و غیر خودسوز است. می‌توان در بازه دمایی -20 تا +110 درجه سانتی گراد از آن استفاده کرد. از دیدگاه هزینه ­ای نیز بسیار مقرون ­به صرفه است.

کانال فلکسیبل کومبی

کانال فلکسیبل کومبی

کانال فلکسیبل کومبی یک کانال اختصاصی برای راه­های رفت و برگشت هوا نظیر رابط جعبه ­های پلنیوم، خط اصلی کانال هوا، جعبه­ های رابط پشت دریچه­ های هوا و مکنده یا دمنده محسوب می‌شود. از ویژگی‌های خاص این است که استحکام مطلوبی داشته، منعطف است و عمر مفید بالایی دارد. علاوه بر این، سبک است و در عین حال مقاومت مطلوبی در برابر ضربه دارد.

این کانال‌ها در واقع کانال‌های ساده خرطومی هستند که روکش پلیمری به آنها اضافه شده است. تحمل دمایی این کانال‌ها از -30 درجه تا +150 درجه متفاوت است. با توجه به مقاومت بالای این کانال‌ها می‌توان این کانال‌ها را در مکان‌هایی که امکان آسیب دیدگی به کانال وجود دارد، به راحتی نصب کرد.

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری

از خیلی از جهات کانال فلکسیبل با عایق الاستومری را می­توان با کیفیت­‌ترین کانال فلکسیبل دانست. این مدل از لوله‌های انتقال هوا به رابر نیز مشهور هستند. وجود آلومینیوم و روکش بیرونی الاستومری سبب شده ویژگی‌های منحصر به فردی به این کانال اضافه شود.

وجود استحکام در برابر ضربه، جوندگان، کاهش صدای جریان هوا، صرفه جویی در مصرف انرژی، جلوگیری از نفوذ رطوبت و ایجاد کپک و… از مزایای ویژه این عایق‌ها هستند.

علاوه براین، کانال فلکسیبل با عایق الاستومری غیرخود سوز است و به راحتی آتش نمی‌گیرد. میزان تحمل دمایی آنها نیز -30 درجه تا 150 درجه سانتی گراد است.

کانال فلکسیبل با عایق پلی استر

کانال فلکسیبل با عایق پلی استر

کانال فلکسیبل با عایق پلی استر مدلی از کانال‌­های فلکسیبلی است که به آسانی به هر شکل و وضعیتی در آمده و همین موضوع سبب کاربرد وسیع آن در خیلی از فضاها و کاربری­‌ها شده است.این کانال برای انتقال هوا در سیستم‌های تهویه مطبوع، سرمایش و گرمایش، کانال­ کشی داکت اسپیلیت و کانال­ کشی کولر بسیار پرکاربرد است.

به صورت کلی در تمامی پروسه­‌های ساختمانی نظیر مسکونی، تجاری، اداری، هتل­‌ها، بیمارستان­‌ها، آزمایشگاه­‌ها و حتی صنعتی کاربرد دارد. وجود عایق پلی استر سبب شده این لوله‌ها هیچ گونه نفوذ رطوبتی نداشته باشند و برای محیط‌های مرطوب و شرجی بسیار مناسب هستند. محدوده تحمل دمایی این عایق‌ها بین -30 تا 80 درجه سانتی گراد است.

کانال فلکسیبل با عایق پلی استر حجیم

کانال فلکسیبل پلی استر حجیم هم مشابه کانال فلکسیبل با عایق الاستومری، سه لایه است. روکش داخلی و خارجی آن­‌ها از جنس آلومینیوم با ضخامت پنجاه میکرون، تولید شده ولی لایه میانی به عوض عایق الاستومری، از عایق پلی استر حجیم به کار رفته است. ویژگی­‌های این کانال عبارتند از:

  • ممانعت از هدررفت دما
  • عایق صدا
  • ممانعت از نفوذ رطوبت
  • تحمل دمایی بالا
  • عدم داشتن بو و انتشار سم
  • بدون گرد و غبار
  • منعطف بودن
  • سبکی
  • طول عمر مطلوب
  • نصب و جابجایی راحت
  • مقاومت در مقابل قارچ و کپک
  • هزینه کم

کانال فلکسیبل کومبی با عایق پلی استر(IFD)

کانال فلکسیبل کومبی با عایق پلی است

کانال فلکسیبل IFD که در برخی از سایت­های فروش به نام کانال فلکسیبل با عایق پلی استر فشرده از آن یاد می­شود، کانال هوایی با انعطاف‌پذیری بالایی است از خصوصیات بارز آن، وزن بسیار کم است. کانال فلکسیبل (IFD Flexible Duct) در هیچ شرایطی رطوبت را جدب نمی‌کند. از همین رو، می‌توان از آن در محیط‌های مرطوب و شرجی استفاده کرد. همانند کانال رابر، کانال فلکسیبل کومبی با عایق پلی استر در برابر کپک زدگی و قارچ مقاومت بسیار خوبی دارد.

همچنین به دلیل وجود لایه عایق در آن، به سرعت آتش نمی‌گیرد و در صورت آتش گرفتگی، گازهای سمی متصاعد نمی‌کند. این کانال‌ها کاملاً با محیط زیست سازگار هستند و به آن آسیبی نمی‌رسانند.

وجود لایه عایق پلی استر باعث شده به طور شگفت‎‌آوری از اصطکاک هوا کاسته شود و فشار هوای عبوری از داخل کانال افت زیادی داشته باشد. و این موضوع سبب شده اگر شما از این کانال استفاده کنید، در مصرف انرژی منزل شما تا حدود زیادی صرفه جویی کند.

کانال فلکسیبل جنرال

کانال فلکسیبل جنرال

کانال فلکسیبل جنرال که متشکل از یک لایه آلومینیوم دولایه به علاوه یک لایه عایق الاستومری به عنوان عایق دمایی، یک لایه روکش محافظ از پی ­وی­ سی و فنر فولادی دارد. خصوصیات کانال فلکسیبل جنرال عبارتند از:

  • مقاومت زیاد در مقابل فشار و جذب و ورود رطوبت
  • ممانعت از منتقل شدن صوتی جریان هوا در طول کانال
  • منعطف بودن
  • عايق مطلوب در برابر دما
  • سبکی زیاد
  • عمر مفيد زیاد
  • نصب راحت

کاربردها

  • سیستم‌های انتقال و تخلیه هوا
  • تهویه مطبوع پکیج ، واحدهای سرمایش و گرمایش
  • کانال­ کشی کانال اسپلیت و کانال­ کشی فن­کویل‌ها

کانال فلکسیبل ویسکوز

کانال فلکسیبل ویسکوز بر مبنای استانداردهای تحت تایید بحث چهاردهم مقررات ملی (ANSI/SMACNA) به ساخته شده است. کانال فلکسیبل ویسکوز دو لایه و فاقد عایق است که به صورت ویژه برای سیستم‌های تهویه هوا با فشار پایین و متوسط کارایی دارند. در لایه درونی برای استحکام لوله، آلومینیوم لمینت شده به طور اسپیرال و ادغام شده با فنر بکار رفته است.

روکش این کانال فلکسیبل، ویسکوز است که با عنایت به اندازه­های مورد تایید و ویژگی منعطف بودن، مناسب محیط­ های محدود و به ویژه در کانال­‌های شاخه‌­ایی و دارای انشعاب است .

خرید کانال فلکسیبل

کانال فلکسیبل محصولی است که با آن می­توان هوا و ذرات داخل آن را منتقل نمود. برای خرید کانال فلکسیبل می­توانید با مراجعه به وبسایت شرکت بهین­ فلکس، سفارش خود را ثبت نمایید. در صورتی که برای خرید کانال فلکسیبل مشکل داشتید یا نیاز به راهنمایی داشتید با کارشناسان فروش کانال فلکسیبل در شرکت ما در ارتباط باشید.

لیست قیمت کانال فلکسیبل

در ابتدای این صفحه شما میتوانید لیست قیمت کانال های فلکسیبل را مشاهده کنید. همچنین با کلیک بر روی هر محصول میتوانید با مشخصات فنی هر محصول آشنا شوید.

اطلاعات بیشتر ...