علت بیشتر شدن تقاضای فروش عایق رابطه مستقیمی با نحوه عملکرد آن دارد

برای درک نحوه عملکرد عایق، به درک جریان گرما کمک می کند، که شامل سه مکانیسم اساسی هدایت، همرفت، و تابش است. رسانایی راهی است که گرما در مواد حرکت می کند، مانند زمانی که قاشقی که در یک فنجان قهوه داغ قرار می گیرد، گرما را از طریق دسته خود به دست شما منتقل می کند. همرفت راهی است که گرما در مایعات و گازها به گردش در می‌آید و به همین دلیل است که هوای سبک‌تر و گرم‌تر بالا می‌آید و هوای خنک‌تر و متراکم‌تر در خانه شما فرو می‌رود. گرمای تابشی در یک خط مستقیم حرکت می کند و هر جامدی را در مسیر خود گرم می کند که انرژی آن را جذب کند.

اکثر مواد عایق معمولی با کند کردن جریان گرمای رسانا و جریان گرمای همرفتی کار می کنند. موانع تابشی و سیستم های عایق بازتابنده با کاهش گرمای تابشی کار می کنند. برای موثر بودن، سطح بازتابنده باید با فضای هوا در تماس باشد.

صرف نظر از مکانیسم، گرما از مناطق گرمتر به سردتر جریان می یابد تا زمانی که دیگر اختلاف دما وجود نداشته باشد. در خانه شما، این بدان معناست که در زمستان، گرما مستقیماً از تمام فضاهای زندگی گرم شده به طبقه آخر ساختمان، پارکینگ، زیرزمین و به ویژه در فضای باز مجاور جریان می یابد. جریان گرما همچنین می تواند به طور غیرمستقیم از طریق سقف های داخلی، دیوارها و کف، هر جا که اختلاف دما وجود دارد، حرکت کند. در طول فصل سرما، گرما از فضای باز به داخل خانه جریان می یابد.

برای حفظ راحتی، گرمای از دست رفته در زمستان باید با سیستم گرمایشی شما جایگزین شود و گرمای به دست آمده در تابستان باید توسط سیستم خنک کننده شما حذف شود. عایق بندی مناسب خانه با ایجاد مقاومت موثر در برابر جریان گرما، این جریان گرما را کاهش می دهد.

مقاومت یک ماده عایق در برابر جریان گرمای رسانا بر حسب مقاومت حرارتی یا مقدار R اندازه‌گیری یا رتبه‌بندی می‌شود – هر چه مقدار R بالاتر باشد، اثربخشی عایق بیشتر است. مقدار R به نوع عایق، ضخامت و چگالی آن بستگی دارد. R-value اکثر عایق ها به دما، پیری و تجمع رطوبت نیز بستگی دارد. هنگام محاسبه R-value یک نصب چند لایه، R-value هر لایه را اضافه کنید.

نصب عایق بیشتر در خانه باعث افزایش R-value و مقاومت در برابر جریان گرما می شود. به طور کلی، افزایش ضخامت عایق به نسبت R-value را افزایش می دهد. با این حال، با افزایش ضخامت نصب شده برای عایق شل، چگالی ته نشینی محصول به دلیل فشرده شدن عایق تحت وزن خود افزایش می یابد. به دلیل این فشرده‌سازی، مقدار R عایق شل به تناسب ضخامت تغییر نمی‌کند. برای تعیین میزان عایق برای آب و هوای خود، با یک پیمانکار عایق مشورت کنید.

اثربخشی مقاومت یک ماده عایق در برابر جریان گرما به نحوه و مکان نصب عایق نیز بستگی دارد. به عنوان مثال، عایق فشرده شده، R-value کامل خود را ارائه نخواهد کرد. R-value کلی یک دیوار یا سقف تا حدودی با R-value خود عایق متفاوت است، زیرا گرما در پدیده ای به نام پل حرارتی با سهولت بیشتری از طریق ناودانی ها، تیرچه ها و سایر مصالح ساختمانی جریان می یابد. علاوه بر این، عایق هایی که حفره های ساختمان را پر می کنند، جریان هوا یا نشتی را کاهش می دهند و در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند.

بر خلاف مواد عایق سنتی، موانع تابشی مواد بسیار بازتابنده ای هستند که به جای جذب، گرمای تابشی را دوباره منتشر می کنند و بارهای خنک کننده را کاهش می دهند. به این ترتیب، یک مانع تابشی هیچ مقدار R ذاتی ندارد.

اگرچه محاسبه یک مقدار R برای یک مانع تابشی خاص یا نصب عایق بازتابی امکان پذیر است، اما اثربخشی این سیستم ها در توانایی آنها در کاهش افزایش گرما با انعکاس گرما از فضای زندگی نهفته است.

مقدار عایق یا R-value مورد نیاز شما به آب و هوا، نوع سیستم گرمایش و سرمایش و بخشی از خانه که قصد عایق کاری را دارید بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر، با واحد فروش مجموعه ما در مورد افزودن عایق به خانه موجود یا عایق کاری خانه جدید در تماس باشید. همچنین، به یاد داشته باشید که آب بندی هوا و کنترل رطوبت برای بهره وری انرژی، سلامت و راحتی خانه مهم هستند.

 

به این مقاله امتیاز بدهید
admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *